Powered By Blogger

lördag 13 juni 2015

#Åsmons veteranbilsrally 2015

Åsmons veteranbilsrally en trevlig tillställning alltid lördag före midsommar i år för femte året.....  ock vi har haft nöjet att varit med i fyra av dom
Idag ställde vi upp med Chevellen ock det var min tur att köra..... höll på att missa första kontrollen köra på plankan !!!men på något mirakulöst sätt fick jag upp vänster fram hjul ock fick godkänt !!!
Chevellen ock jag fick en röd ros när vi startade har aldrig hänt tidigare men det var ju fem års jubeleum
Turen gick genom Resele ..Lidgatu...Näsåker...ock många andra byar med olika kontroller praktiska ock frågor om vart annat.....det är ju ett så vackert landskap vi kör igenom älven med sina holmar efter stranden...nipor...åkrar....nu före midsommar när grönskan är skir ock doften av ny klippt gräs
Vädret var på bra humör uppehåll med lite sol då ock då också denna blåst som det verkar finnas hur mycket som helst av i år
 Sväng vänster ock du är på väg mot Åsmon !!!





 Måste vara maskros år i år är överflöd av dom överallt
Start ock mål på Kägelvallen där finns ett folketshus med patina jag bara älskar det många gamla detaljer är kvar
 I kapprummet

 Här betalade du entre

 Titt skåp

 Så mycket fint !!



 Vet inte vad som döljer sig här bakom kanske tombola
finns en ute dansbana med men den kom inte med på bild idag
För våran del blev det inga vinster idag inte på någon lott eller tävlingen men
 Eva Edlund vann moppe klassen

 Lise Karlsson vann bästa klädsel
Petter Lindberg vann fråge slingan kul att en ung kille vinner jag vet att Petter varit med i flera år med sin Bubbla.......peoples choice missade jag stod väll ock surrade
En bra dag  !!!! stannade till ock åt middag vid Fäbodammen  strax utanför Näsåker ett pittoreskt ställe put and take... mat ...loppis...små stugor för övernattning




Några loppis fynd från den senaste veckan..... som vanligt något behåller jag något går vidare.....
 Katalog alltid inspererande


 En gång i tiden kunde du få ett sy kit i reklam från en Shell mack


 Har inte sett detta utförande tidigare

 Så plastigt tror -60tal

 Efter mitt besök på Omsjö pryl marknad ser jag ägg koppar här å där
 Ligger mycket sanning i denna mening jag blir gladare med lite läppstift
Ha nu en bra ock glad midsommar // Pia
(ps. 3 arbetspass kvar sen semester )
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar