Powered By Blogger

tisdag 26 maj 2015

Big Meet i Sollefteå 30 maj ska det regna eller ej........

Det är den stora frågan för många av oss denna vecka ......det är några år sedan vi fick soligt ock varmt väder den dan... så jag tycker att det är dags nu ....maj har varit kall , blåsig ock regnig tycker jag... Men även om inte vädret är på topp så brukar det komma mycket folk både bilburna ock gående
 Blivit några loppis svängar med bland annat ett besök till Näsåker där en vän till mig öppnat loppis butik  Omsjö prylmarknad o jisses vad han samlat på sig ock vilken fin lokal.... önskar ibland att jag hade en liten året runt loppis men det får jag satsa på när jag blir pensionär ock i nästa sekund så vill jag sälja iväg allt men men en gång loppista "tror jag " alltid loppista
 Omsjö prylmarknad
låg mitt i byn Näsåker


 Jätte fina lokaler

 Mycket kul att titta på



 Där fanns mycket i min smak

 Ock naturligtvis ett par skyltdockor att bli " avundsjuk " på
 Fynd från en "hemma  hos " loppis IRA burkarna är ju jätte poppis lika så -50tals vasen fick över 50 gilla på fb gruppen "loppisfyndet"

 lite annat loppis smått å gott som blivit under veckan
Var ock fikade på Kaffe Petter med delar av syjuntan ock "åter växten " så nu är det riktigt sommar lov !!
 Köpt mig ett par riktiga blomster stövlar

 krassen är i jorden bara att vänta !!

 Som mamma alltid sa Ringbloms fröna ska i jorden på Erik dagen så dom kommer i blom någon gång vi båda älskar Ringblommor så den 18 /5 var dom nere
 
Nä nu får vi hålla tummar & tår att vi slipper bus väder på Big Meet är ledig några dagar ock laddar
för jag kommer att ha försäljning av retro kläder , blommor . smycken ock lite annat bra ock ha som hör bilkulturen till ........sedan ska jag cruisa hela natten lång..... ock naturligtvis köpa en ny bakad munk å kaffe  av Elving i munk vagnen dom säljer i parken på dagen ock Linsänket på kvällen
 Tog fram soppskålen igen loppis fynd 5 kronor bara älskar att plantera i den..... ett öra borta men vad gör det ??
Ha Det Gött // Pia
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar